Campionatele Mondiale de Sosea

In perioada 6-8 august au avut loc Campionatele Mondiale de Sosea,in orasul Offida,Italia fiind cele mai dure din ultimii 10…
Cursele cele mai importante din an au fost cursele suferintei pentru mine.
Cu 2 zile inainte de contratimp am plecat de la Torino impreuna cu antrenorul echipei nationale Burghelea Ovidiu sper Offida unde au avut loc Campionatele Mondiale.Am calatorit in masina aproximativ 10 ore,ajungand la hotel seara in jurul orei 21.Din cauza unui fost ciclist care trebuia sa faca contratimpul dar care s-a lasat de ciclism,am fost nevoit sa fac proba de contratimp,fiind anuntat cu 4 zile inainte de cursa (nu am avut bicicleta pe care sa ma antrenez,nu m-am pregatit pentru contratimp in ultimele 2 luni),joi seara,Michelle mi-a adus un Ideal pe care a fugit Pop acum 3 ani la Mondiale…
Traseul arata cam asa:imediat dupa start o catarare de 1,3 km dupa care o coborare foarte periculoasa de 6-7 km,apoi o portiune de plat de 3 km dupa care o urcare de 5 km iar pana la final totul era valurit mai putin ultimul km jumatate care era intr-o catarare de 8%.
Pe la ora 14 a inceput o ploaie torentiala care a durat vreo 5 minute,indeajuns sa unde strada si totul sa devina un calvar…La ora 14:11 am luat start-ul…am mers bine pe prima catarare,dupa care in primele 2 viraje am intrat putin mai tare si era sa parasesc partea carosabila :)),zicandu-mi ca nu are rost sa risc pentru nimic,coborand usor fara riscuri.Asta s-a vazut la primul timp intermediar unde am pierdut 1’30”,a urmat portiunea de plat unde am mers foarte bine,apoi catararea unde nu m-am descurcat rau si aici a venit partea frumoasa pentru mine,o coborare de vreo 500 m si un viraj la 90 grade la dreapta m-au facut sa fac cunostinta cu asfaltul…Totul era terminat,m-am lovit la sold si eram cu moralul la pamant.Am terminat pe locul 42 la peste 4′ de campionul mondial,iar Andrei Chiritoiu al II-lea roman care a luat start-ul la contrtimp a terminat pe locul 29.
Duminica ziua asteptata de toti juniorii prezenti la Offida,cursa regina avea loc pe o distanta de 132 km,s-au facut 8 ture,iar fiecare tur avea 2 catarari de 4 kilometri una cu pendenta de 7% iar cealalta de 9%…Am luat start-ul totul mergea perfect,pe fiecare catarare se micsora plutonul,pana in turul 2 cand am luat un baton sa mananc si imi venea sa vomit.Am rezistat 4 ture cu primii dupa care filmul mi s-a taiat,si am terminat cursa cu 32′ intarziere fata de primul,terminand ultimul,deoarece toti ceilalti romani au abandonat in turul 2 si macar sa termine cineva cursa.Toate astea s-au tras din cauza pestelui mancat in seara precedenta,iar cand nu mananci nimic in timpul cursei nu poti rezista mai mult de 70-80 de km.
Au fost cele mai groaznice zile din viata mea,deoarece am preparat aceasta cursa de fond si din nou ghinionul a facut sa ies din calcule mai devreme.